Ik zal nooit mijn ergernis laten blijken.
Soms beland ik wel eens in een woordenstrijd.
Ik blijf mijn punt rustig herhalen, ook als de ander met stemverheffing praat.
Als iemand me steeds in de rede valt, maak ik daar ruimte voor.
Kom je in een gesprek tijd tekort? Benoem dat dan.
Aan mij zul je het niet zien als ik me ergens aan stoor.
Als je me onheus bejegent, zeg ik direct wat je verkeerd doet.
Als een gesprek lastig wordt, zeg ik hoe ik me daarbij voel.
Als een gesprek lastig wordt, zeg ik hoe ik me daarbij voel.
Emoties spelen óók in professionele gesprekken een rol.
Ik maak aan het begin van een gesprek altijd een agenda.
Als iemand zich boven mij stelt, ga ik de strijd aan.
Als iemand het maar niet snapt, leg ik het gewoon nóg een keer uit.
Als iemand me niet serieus neemt, kom ik met sterkere argumenten.
Als ik me ergens aan stoor, benoem ik dat. Oók in een zakelijke setting.
Ik maak weleens een opmerking over wat ik bij de ander zie.
Bij mensen die gaan klagen herhaal ik de boodschap net zo lang tot ze inbinden.
Start
Kies bij iedere stelling of je het er mee eens bent.
Oneens? Swipe naar links.
Eens? Swipe naar rechts.
Jouw score: