Skillslabs
Gedragslab
Inspirerend en hilarisch, maar ook prettig confronterend. Gedragspatronen, dat je ze hebt wil niet zeggen dat je ze moet blijven gebruiken.
Straal ik non-verbaal iets uit ofzo? Ik bleef héél vriendelijk toen mijn collega weer eens naar de bekende weg vroeg… waarom liep hij dan boos weg? En wat ik ook niet snap: waarom word ik zo vaak niet serieus genomen? Dan weet ik zeker dat ik gelijk heb, stellen ze toch alles ter discussie. En nog zoiets geks: toen ik mijn vrouw apetrots over mijn promotie vertelde, zei ze: ‘Schat, waarom doe je zo gestressed!’ Onbegrijpelijk, al die misverstanden. Ben ik soms niet duidelijk?
Wat ga je doen
Diep in je eigen communicatiespiegel kijken. Je gaat proberen niets te communiceren, en daarin mislukken. Je gaat je mond houden en merken dat je alsnóg iets staat uit te stralen. Je gaat er lol in krijgen om iets totaal anders te bedoelen dan je zegt. Of andersom. En gaandeweg ontdek je wat het over jou zegt, als je ‘gewoon normaal’ doet. En hoe het is om echt te zeggen wat je bedoelt.
Waarom zou je hiervoor kiezen
- Je wilt weten hoe je overkomt, wat je uitstraalt en wat je oproept.
- Je wilt je (non-verbale) gedrag onder de loep nemen.
- Je wilt je communicatieve flexibiliteit vergroten.
- Je wilt je gedrag meer congruent maken met hoe je je van binnen voelt
- Je wilt de onderlinge communicatie in je team verbeteren.
Wat levert het op? Wat leer je?
- Ontdek je non-verbale blinde vlek.
- Word je bewust van je eigen gedrags-lek.
- Congruent handelen.
- Betere samenwerking.
GEDRAGS-LEK? GEDRAGS-LAB!
Dit zeggen klanten
Jullie hebben een heel belangrijk element aan de middag toegevoegd: naast de meer abstracte verhalen kwam nu ook de gevoelskant en de beleving goed terug en dat was echt een belangrijke toevoeging.
Ik heb genoten van het Forumtheater, nogmaals hulde voor het zeer herkenbare script, en veel dank voor de inspirerende wijze waarop jullie deze dag hebben vorm gegeven.
(...) de groep heeft veel thema’s herkend en in ieder geval een hilarische middag gehad. Hier spreekt een dik tevreden klant!